We zijn verheugd om de nieuwste release van Twinmotion door Epic Games te presenteren! Twinmotion 2024.1 biedt een reeks fantastische nieuwe functies, waaronder geavanceerde sequentietools, renderlagen en nog veel meer!

Wat is er nieuw in Twinmotion 2024.1

  • Animatie-sequentietools – Voeg nauwkeurig camerapositie-keyframes toe, bouw pauzes in voor camerabewegingen, vertraag of versnel bewegingen, en herhaal keyframes voor een consistente camerasnelheid.
  • Renderlagen – Ken Layer ID’s toe aan onderdelen en exporteer deze als maximaal vijf afzonderlijke renderlagen. Lagen kunnen worden geëxporteerd met transparantie (PNG of EXR) of als eenvoudige zwart-witmaskers.
  • Slim loofwerk van import-objecten – Importeer je eigen materiaal en pas het nieuwe Foliage-mastermateriaal erop toe, zodat je seizoenseffecten en doorschijnendheid kunt toepassen.
  • Natuurgetrouwe stoffen – Kies uit twee schaduwmodellen om een breed scala aan stoffen te simuleren, zoals katoen, linnen, zijde, wol, polyester en fluweel.
  • Nieuwe verspreidingstools – Maak een open pad met de nieuwe Spacing-tool of een gesloten pad met de Area-tool en pas vervolgens de dichtheid, willekeur en andere factoren aan.
  • Filmback-opties – Beperk het camerabeeld zodat het overeenkomt met de afmetingen van de sensor en het filmframe van echte camera’s.
  • Verbeteringen voor Lumen en de Path Tracer – Lumen biedt nu verbeterde prestaties, ondersteuning voor meer lampen, en natuurgetrouwe doorschijnendheid van meshes. Path Tracer biedt optimalisaties voor shadercompilaties, decals en volumetrische mist.
  • Nieuwe Bloom-opties – Bepaal de intensiteit van de bloom en creëer een sterrenstof-effect, met keuze uit 12 verschillende patronen.
  • Ambient Occlusion – Voeg een textuur voor ambient occlusion toe om extra contrast te creëren in schaduwrijke delen van je model.
  • Deterministische animatie – Maak identieke animatiesequenties door de ‘Random seed’-waarde voor geanimeerde objecten en mensen aan te passen.
  • Parent Animatoren – Maak geavanceerde animaties, zoals een opstijgende helikopter met draaiende rotor, door Animator te koppelen aan een parent item in de Scene graph.