V-Ray 6 Update 2 voor SketchUp en Rhino is nu beschikbaar!

Lees hieronder over alle verbeteringen.

SketchUp:

  • Meer V-Ray Scatter mogelijkheden — Vul je scènes met gras, bomen, rotsen en lichtbronnen in een paar klikken. Het bijgewerkte gereedschap Scatter introduceert nieuwe verstrooiingsmodi langs rasters, curves en binnen volumes, en gebiedsaanpassers zodat je het verstrooiingsgebied kunt beperken. Bovendien vind je meer transformatie-instellingen voor fijnere controle over je verstrooide objecten.
  • Chaos Cosmos IES lichten — Cosmos-assets met ingebouwde IES-lichtbronnen kunnen worden geïmporteerd en zijn klaar voor rendering, waardoor de verlichtingsmogelijkheden van Cosmos worden uitgebreid.
  • VFB verbeteringen — Verbeter je bewerkervaring met een aantal verbeteringen aan de VFB (V-Ray Frame Buffer). Het nieuwe Chromatic Aberration-effect voegt kleurvervorming toe die lijkt op echte lensimperfecties, waardoor je projecten een subtiel realisme krijgen. Maak eenvoudig mappen aan in de lagenstapel voor eenvoudigere navigatie. Maak snel eenvoudige achtergronden met de nieuwe effen kleur in de achtergrondlaag.
  • Verbeterde viewport materialen — Gebruik je wel eens SketchUp viewport screenshots voor presentaties? Nu kun je procedurele texturen en hun correcties binnen de viewport weergeven, wat een beter ontwerp- en presentatieproces mogelijk maakt.
  • Betere V-Ray scene import — Ervaar een naadloos .vrscene importproces vanuit Enscape en andere applicaties. De UI voor materialen en texturen die oorspronkelijk niet voor V-Ray in SketchUp waren ontworpen, is aanzienlijk verbeterd. Daarnaast importeren scènes die in Enscape zijn gemaakt sneller dankzij een verbeterde aanpak van textuurbuffers.
  • V-Ray GPU – Enmesh support —GPU gebruikers kunnen nu profiteren van V-Ray Enmesh, de perfecte tool voor getegelde geometrische patronen.
  • Eén klik voor Chaos Cloud — Geniet van een veel intuïtievere en snellere workflow voor het renderen van scènes op Chaos Cloud met één klik op een knop.

Rhino:

  • Verbeterde scattering — Voeg moeiteloos gras, bomen, rotsen en lichtbronnen toe aan je scènes met slechts een paar klikken. De verbeterde Scatter-functie introduceert geavanceerde verstrooiingsmodi voor rasters, curven en volumes.
  • VFB verbeteringen — Verbeter je bewerkingsproces met verschillende upgrades voor de V-Ray Frame Buffer (VFB). Het nieuwe Chromatic Aberration-effect voegt kleurvervorming toe, vergelijkbaar met echte lensimperfecties, waardoor je projecten een subtiel realisme krijgen. Verbeter de navigatie door lagen moeiteloos te organiseren in mappen binnen de stack. Bovendien kun je snel eenvoudige achtergronden genereren met de nieuwe functie voor effen kleuren in de achtergrondlaag.
  • Verbeterde V-Ray scene import — Het importeren van V-Ray scènes uit Enscape en andere toepassingen is nu een soepeler en efficiënter proces met de V-Ray scène-import. Ervaar een aanzienlijk verbeterde UI voor materialen en texturen, die oorspronkelijk niet waren ontworpen voor V-Ray in Rhino, en geniet van een veel snellere import van Enscape scènes dankzij een geoptimaliseerde textuurbuffer beheermethode.
  • V-Ray GPU Enmesh support — V-Ray GPU ondersteunt nu Enmesh, waardoor GPU-gebruikers deze tool kunnen gebruiken om moeiteloos geometrische patronen getegeld te maken.
  • Verbeterde viewport materialen — Verbeterde viewport materialen tonen nu procedurele texturen en hun aanpassingen direct in de SketchUp viewport. Deze upgrade verbetert de gebruikerservaring aanzienlijk, vooral voor gebruikers die vaak viewport screenshots in hun projectpresentaties opnemen.
  • Eén klik voor Chaos Cloud — Ervaar een aanzienlijk intuïtievere en snellere workflow bij het indienen van scènes voor rendering op de Chaos Cloud. Eén klik op een knop is al voldoende.
  • Chaos Cosmos IES lichten — Cosmos-assets met ingebouwde IES-lichtbronnen kunnen worden geïmporteerd en zijn klaar voor rendering, waardoor de verlichtingsmogelijkheden van Cosmos worden uitgebreid.
  • V-Ray for Grasshopper — V-Ray for Grasshopper biedt nu volumetrische effecten voor meer realisme in atmosferische rendering. Creëer levensechte luchten met natuurlijke atmosferische diepte, of integreer nevel en mist met authentieke lichtverstrooiing. Bovendien is de nieuwste scatter-functie toegankelijk binnen V-Ray for Grasshopper, met extra componenten om het instellen en configureren van scattering te vereenvoudigen.