Veilig en eenvoudig bestellen
Professionele ondersteuning
BricsCAD partner

BricsCAD Support

BricsCAD support

Hoe vraag ik support aan bij Bricsys?

Als je vragen hebt die niet direct door een van onze support engineers beantwoord kunnen worden, kun je ook de meeste zaken opzoeken op de Bricsys website, of een support aanmaken.

Algemeen Support op de Bricsys website.

Ga naar de website, waar je een schat aan (Engelstalige)  informatie vindt: Naar Bricsys support


Support indienen bij de makers van de software.

Ga naar de BricsCAD website en log in met je account. 
Link naar Bricsys.com

Rechts bovenin kun je inloggen.
Daar zie je ook "Mijn support requests" staan.
1-bricsys-inloggen

Klikken op "Mijn support requests" toont een pagina met links een menu met "Mijn support aanvragen".
Met de blauwe knop rechts kun je een nieuw supportverzoek doen en je vraag invoeren. 

2-bricsys-support

Aangezien hier ook het antwoord of tegenvraag komt, adviseren we je hier dagelijks te kijken, zodat je probleem/vraag zo snel mogelijk opgelost wordt en je weer slagvaardig verder kunt.

 

Stand-alone installatie BricsCAD software

Je hebt de software aangekocht, je hebt een licentiecode gehad, maar je weet niet hoe de software te downloaden en te activeren.

Lees dan onze blog met uitgebreide beschrijving : aan-de-slag-met-je-bricscad-licentie

 

Netwerk installatie BricsCAD software

Voor de netwerk installatie moet een licentieserver op de fileserver geinstalleerd worden. In een licentiefile staan de beschikbare licenties die worden uitgedeeld in hert netwerk, totdat deze allemaal uitgedeeld zijn. Als een persoon stopt met de netwerklicentie, komt deze weer vrij voor een ander..
De software moet op de lokale computer worden geinstalleerd.

Download het volgende bestand met de instructies: Windows-network-license-server-setup-V1

Heb ik ook een thuislicentie voor BricsCAD?

Als je BricsCAD hebt, dan mag je de software installeren op je werkplek, en daarnaast ook op een thuis-PC, of notebook om bij klanten te kunnen werken bijvoorbeeld. Gebruik tijdens installatie dezelfde gegevens als bij de eerste werkplek-installatie.

Heb je een Netwerkversie van BricsCAD, dan kun je ook thuis gebruik maken van je netwerk-licentie.
Zorg wel, dat er een internet-poortje openstaat, zodat je de licentie ook thuis kunt benaderen.
Een andere manier is met ROAMING te werken. Met ROAMING kun je instellen dat je de licentie bijvoorbeeld 5 dagen (kun je zelf instellen) kunt gebruiken zonder netwerkverbinding (dus bijvoorbeeld thuis of ergens op locatie.) Als je dan weer verbinding hebt met het netwerk, dan kun je daarna weer automatisch opnieuw die b.v. 5 dagen los van het netwerk gebruiken.
Zie hier hoe dat werkt

4

Vraag het ons

Lukt het niet met bovenstaande oplossingen? Vul dan dit formulier in.

Heb je alles al geprobeerd en kom je er niet uit?
We hebben een Support-formulier waarmee je de supportvraag kunt indienen.
Vul dit zo volledig mogelijk in, dan kunnen we je het snelst te hulp schieten.
Heb je een Supportabonnement? Dan wordt je met voorrang geholpen en kan je beeldscherm overgenomen worden.

Ga naar de support-aanvraag->

5
Staat je vraag er niet bij?
Stel dan je vraag via ons contactformulier: Naar contactformulier