Laagste prijsgarantie
Onafhankelijk advies
Nederlandse support
Klanten waarderen ons met 8.5/10
Share

Online mogelijkheden bij CADkoop

Online

Inmiddels is de wereld in de ban van het Coronavirus. Gelukkig zijn er veel initiatieven van mensen en bedrijven die zich aan proberen te passen aan deze nieuwe werkelijkheid. Dat lijkt ons erg verstandig want de tekenen wijzen erop dat het virus nog langer onder ons zal blijven dan we misschien aanvankelijk dachten.

Toch leek het ons zinvol om hier een blog aan te wijden. Aan de ene kant om onze relaties te informeren over de huidige mogelijkheden bij CADkoop. En aan de andere kant om andere bedrijven mogelijk te inspireren. In deze blog lees je per onderdeel hoe we er bij CADkoop op in hebben gespeeld.

Contact met CADkoop

Wie geregeld met CADkoop contact heeft, heeft eigenlijk weinig verschil gemerkt de afgelopen periode. Dat komt doordat we al een digitaal bedrijf waren voordat Corona uitbrak. Toen we het CADkoop-team naar huis moesten sturen was het een kwestie van hardware meenemen en thuis opnieuw inloggen. We belden al via Teams en onze administratie was ook al digitaal. We merkten al wel snel dat we behoefte hadden om elkaar te zien en te ontmoeten. Aanvankelijk heben we dat online opgelost met Teams-meetings. Later hebben we ons kantoor aangepast met acrylaat separatieschermen, belijning op de vloer en desinfectievloeistof door het pand. Zo konden we elkaar later ook weer fysiek ontmoeten. We volgen steeds de richtlijnen van het RIVM en we passen onze bezetting op kantoor en thuis daarop aan.  

CADtrainingen

Alle trainingen bij CADkoop vinden zoveel mogelijk online plaats. Op verzoek bekijken we of een training bij CADkoop of op locatie mogelijk en toegestaan is. Ook hier volgen we de richtlijnen van het RIVM. Veel van onze klanten zijn digitaal goed onderlegd dus de stap naar online trainigen was klein: de opzet en de trainingsprogramma's hebben we hier minimaal voor hoeven aanpassen. Bekijk ook onze online CADtrainingen

Demo's en presales

We merken dat de ene sector meer geraakt wordt door Corona dan de andere. En dat het bij het ene bedrijf makkelijker is om langs te gaan dan bij het andere. Wanneer er behoefte is aan software demo's dan doen we dit ook zoveel mogelijk online. Dat kan via Teams, Gotowebinar of Teamviewer. Het is in de meeste gevallen niet nodig om hier zelf extra software voor te installeren: je krijgt een link en in de browser kun je meekijken.

Consultancy

Voor consultancy (zoals maatwerk-oplossingen) geldt  hetzelfde als voor trainingen en demo's: ook hier voeren we zoveel mogelijk online en op afstand uit, en we merken dat dit prima werkt. 

Support

Voor support is er het minst veranderd: dit deden we al online en dat doen we nog steeds zo. Je kunt bij ons een los supportticket afnemen, of een abonnement afsluiten.  

Wel of geen camera?

Wat we geregeld merken is dat de ene persoon liever wel een camera gebruikt en de andere liever niet. Zelf gebruiken we default zoveel mogelijk de camera, om in deze tijden elkaar toch zoveel mogelijk aan te kunnen kijken. Maar voel je niet verplicht: als je dat zelf liever niet doet, dan vinden we dat natuurlijk ook prima :)

Tot slot

Mocht je nog vragen, problemen, opleidingsbehoeften of behoefte aan sociaal contact hebben, neem dan gerust contact met ons op.